V energetických odvětvích probíhají v současné době zásadní změny a všechny indikátory poukazují na pokračující změnu v nadcházejících letech. Rostoucí míra mobility mezi zákazníky je neoddiskutovatelným faktem. V odvětví vyznačujícím se silnou konkurencí a cenovým tlakem přitahují nejvíce zákazníků inovativní a k zákazníkům přátelské společnosti.
Energetické společnosti dnes bojují o všechny zákazníky, avšak dlouhodobě budou úspěšní pouze ty, které již nyní mají přehled o tom, jaký typ zákazníků bude profitabilní v průběhu příštích několika let. Prostřednictvím chápání potřeb zákazníků roste schopnost zaměřit se na relevantní nabídky a komunikaci s nimi.
Když se odvětví setkává se zvýšenou konkurencí a významnými změnami, vzniknou nové příležitosti. S přístupem k údajům, příslušným poznatkům a správným nástrojům existuje potenciál ke zvýšení konkurenceschopnosti a zůstat o krok napřed. Analýzy a přehledy z kombinovaných dat umožňují vytvářet cílené nabídky, zefektivnit prodejní a marketingové aktivity a identifikovat nové skupiny zákazníků. Smart Data toto vše umožňují.