Telekomunikace v současné době procházejí zásadními změnami. Za účelem splnění očekávání zákazníků, hledání nových zdrojů příjmů a udržení jejich konkurenceschopnosti je třeba, aby telekomunikační společnosti byly více přizpůsobivé jak v nabídce, tak ve své komunikaci. Předpokladem úspěchu je, aby firmy mohly udržet krok s rychlými změnami v chování svých zákazníků a pochopit, co tito zákazníci hledají.
To vyžaduje schopnost analyzovat velké množství dat, částečně ze stávající databáze zákazníků, ale také z online a offline zdrojů. Kombinace těchto zdrojů informací je klíčem k tomu, aby mohli zákazníci splňovat jejich podmínky. Pokud se zdroje dat stanou složitějšími a komplexnějšími, může se zdát obtížné tyto objemy dat zvládnout. Nicméně díky správným nástrojům a správným informacím tato situace otevírá nové možnosti.
Díky přístupu k údajům, detailním analýzám a souvisejícím poznatkům vzniká velký potenciál pro data-driven tržní prostředí. Analýzy a přehledy z kombinovaných dat umožňují vytvářet cílené nabídky, zefektivnit prodejní a marketingové aktivity a identifikovat nové skupiny zákazníků. Smart Data toto vše umožňují.