Je prokázanou skutečností, že je nákladnější najít nového zákazníka než udržet si toho stávajícího. Proto je důležité rozumět jak tomu, kdo jsou dnes vaši nejlepší zákazníci, tak tomu, u kterých z nich je potenciál, že utratí více a že se zítra stanou vašimi nejlepšími zákazníky. Jinými slovy, kde se nachází potenciál k získání většího podílu na útratách zákazníka neboli „share of wallet".
Pro mnoho firem je získání jasného obrazu o potenciálu jejich zákaznické základny problémem. Víte, kolik toho vaši zákazníci od vás kupují, avšak k tomu, abyste mohli správně interpretovat situaci, potřebujete informace o trhu, o tom, kolik zákazníci nakupují celkem, a o tom, kolik zákazníci nakupují od jiných dodavatelů.
Analýzy „share of wallet" vám umožní identifikovat vaše nejloajálnější zákazníky a zákazníky, u kterých máte největší nevyužitý potenciál.