V některých odvětvích je obrat zákazníků nebo „odchod" až 40 % ročně. To platí zejména pro odvětví, ve kterých je vysoká konkurence a ve kterých je snadné změnit dodavatele, jako například v odvětví telekomunikací. Mnoho společností je tak zaneprázdněno identifikováním a lákáním nových zákazníků, že si neuvědomují, že stejně důležitou obchodní strategií je minimalizace ztráty zákazníků a prodlužování délky vztahu s jednotlivými zákazníky.
Náklady na získání nového zákazníka mohou být pětkrát vyšší než náklady na udržení stávajícího zákazníka. Když ztratíte zákazníka, je důležité pochopit, jaký typ zákazníka se rozhodne vás opustit a proč, a to s cílem minimalizovat riziko toho, že se to stane znovu. Analýza odchodu zákazníků vám může dát na tyto otázky odpověď, poskytnout jasnější přehled rizik mezi vašimi současnými zákazníky a typů zákazníků, které byste měli upřednostnit při vyhledávání potenciálních zákazníků v budoucnosti.
Tím, že budete strategicky pracovat s přehledy o tom, u kterých zákazníků je velká pravděpodobnost, že odejdou a kteří budou v průběhu času více ziskoví, můžete přizpůsobit vaši komunikaci a nabídku a vybudovat si dlouhodobý vztah s profily těch zákazníků, kteří mají tu nejvyšší hodnotu délky vztahu se zákazníkem (Customer Lifetime Value, CLV).